پس انداز، چرا و چگونه؟ فرمول موفق پس انداز را می دانید؟

  • متین
  • اسفند 14, 1401
  • بدون دیدگاه

پس‌‌ انداز مقدار پولی است که از کسر هزینه ‌ها از درآمدها به دست می آید، و برای استفاده در آینده ذخیره می‌شود. شما می توانید با در اختیار داشتن یک نمای واضح از درآمد ماهیانه ی خود، برای پولتان برنامه ریزی کنید، از خرج کردن های بیهوده خودداری کرده و در نتیجه پس انداز کنید.

– هدفدار پس انداز کنید.

باید بدانید برای چه پس انداز می‌کنید. دانستن هدف شما از پس انداز، مهم تر از خود پس انداز کردن است زیرا هدف و جرقه ی ذهنی شماست که شما را ترغیب به ادامه ی این راه می‌کند. اگر هدف نداشته باشید دچار سردرگمی می‌شوید و به تبع آن انگیزه خود را برای پس انداز کردن از دست می دهید. انسان باید بداند برای چه چیزی تلاش می‌کند تا به طور موثر تلاش کند.

– درآمدها و هزینه های خود را کنترل کنید و با برنامه ریزی دقیق برای پس انداز کردن گام برداربد.

– مخارج خود را ثبت و آنها را اولویت بندی کنید.

– هزینه های اضافی را حذف کنید.

– به طور روزانه مبلغی را بس انداز کنید، حتی اندک.‌

– خودتان را ارتقاء دهید تا درآمدتان ارتقاء یابد.

ساده از کنار این موضوع نگذرید! مهارت بیشتر درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مزایای پس انداز کردن

– پشتوانه‌ای برای شرایط اضطراری

دنیای اطراف ما غیر قابل بیش بینی است. هر لحظه ممکن است برای انجام کاری ضروری که از قبل بیش بینی نکرده بودید به مبلغی بول احتیاج پیدا کنید. بس انداز کردن در شرایط اضطراری ماند یک بیماری ناگهانی یا تصادف رانندگی و… بشتوانه ی شماست.

– تامین سرمایه برای آینده

به جای فکر کردن به حال حاضر و لذت لحظه ای به نتیجه فکر کنید. پیش بینی آینده غیر ممکن است اما بدون شک هر فرد به سرمایه ای برای آینده خود و راهی که در بیش رو دارد نیاز دارد.

– در شرایط اضطراری از گرفتن وام  و ایجاد بدهی جلوگیری می‌کند.

فرمول ۲۰ ۳۰ ۵۰ برای پس انداز پول:

یک راه بودجه ریزی آسان که به شما کمک می کند، پول خود را به صورت ساده، موثر و پایدار مدیریت کنید.

قانون اصلی این فرمول این است که درآمد ماهانه خود را بعد از کسر مالیات به سه دسته هزینه تقسیم بندی کنید:

۵۰٪ برای نیازهایتان، ۳۰٪ برای خواسته هایتان و ۲۰٪ برای پس انداز یا پرداخت بدهی.

نیازها هزینه‌ های ضروری هستند که نمی ‌توانید از آن ها اجتناب کنید. به طوری که 50 درصد از درآمد شما پس از کسر مالیات هزینه ی ضروری ترین نیازهای شما را می بایست پوشش دهد.

اگر هزینه ‌های شما بیشتر از درآمدتان است، هزینه ‌های غیرضروری را حذف کنید، تلاش کنید تا درآمدتان را افزایش دهید تا بتوانید علاوه بر تامین خواسته های خود بس انداز داشته باشید و بتوانید به بازارهای سرمایه ورود کرده و طعم کسب درآمد به وسیله سرمایه‌گذاری را بچشید.

۳۰٪ از باقی مانده از بودجه را به تامین هزینه خواسته های خود اختصاص دهید.

۲۰٪ از پول خود را برای پس انداز کنار بگذارید.

“قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود”

کنار گذاشتن مداوم ۲۰٪ از درآمدتان در هر ماه می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه پس انداز با دوام و ثابت داشته باشید. و در نهایت با این ۲۰٪ درصدهای کنار گذاشته شده، سرمایه‌گذاری کنید هرچند کوچک و پول خود را افزایش دهید تا بتوانید به خواسته ها و اهداف مالی بزرگتر خود دست بیدا کنید و ازهوش مالی خود استفاده کنید و با توجه به تکنیک‌های گفته شده پول ‌های پس انداز شده را برای اهداف مشخصی مانند سرمایه‌گذاری در طرح های مطمین خرج کنید.

< سرمایه‌گذاری کنید هرچند اندک >

درست است که امروزه هزینه ها افزایش یافته و شرایط سخت تر شده اما شما به وسیله مدیریت موثر سرمایه ی خود میتوانید درآمدها و هزینه های خود را به درستی مدیریت کرده تا بتوانید برای آینده خود پس انداز کنید. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بس انداز خود در جایی امن و موثر با سود تضمین شده هستید بیشنهاد ما سرمایه‌گذاری در ایزی اینوست است.

شما میتوانید به صورت کاملا رایگان در ایزی اینوست ثبت نام کرده و سرمایه‌گذاری پس اندازهای خرد خود را به آن بسپارید.

حساب پس انداز؟

راهکار متداول دیگری که عموما جهت بس انداز کردن به گوش همه ی ما خورده استفاده از حساب پس ‌انداز بلند مدت بانکی است.

که می گویند برای پس انداز کردن حساب بلندت مدت افتتاح کنید و به هیچ عنوان اقدام به برداشت و استفاده از بس انداز خود نکنید. که طی این مدت به حساب‌ بلند مدت شما درصدی سود که ماهانه معادل ۱۵ تا ۱۸ درصد است تعلق می‌گیرد و پس اندازتان افزایش می‌یابد.

اما معایب این طرح چیست؟

1- شما برای افتتاح حساب بلند مدت در بانک حتماً باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.

2- مبلغ معینی به‌ عنوان موجودی اولیه لازم است و حداقل موجودی مورد نیاز برای افتتاح حساب بلندمدت بستگی به بانک مورد نظر و شرایط حساب شما دارد.

3- حق برداشت پول را تا زمان مقرر ندارید. اگر قصد شما حساب بلندمدت یک‌ساله است، تا زمان سررسید یک ‌سال پول شما در بانک بلوکه می‌شود. و اگر زودتر از موعد پول را از حسابتان خارج کنید، نرخ شکست [ نوعی جریمه برای کسانی که قبل از سررسید موعد سپرده‌گذاری، سرمایه خود را از بانک خارج می‌کنند.] از مبلغ برداشت‌شده کسر می‌شود.

ابلیکیشن ایزی اینوست به بشتوانه صندوق درآمد ثابت کاریزما که از بزرگترین و بهتری صندوق های درآمد ثابت است طرحی با نام نوبانک ازایه کرده است که مزایای بیشتری نسبت به سبرده بانکی دارد و یک جاگزین فوق العاده برای آن است.

یک جایگزین فوق العاده برای حساب پس انداز!

برای کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در حساب پس انداز بانکی هستند ایزی اینوست جایگزین های بهتری را پیشنهاد می کند. طرح اختصاصی ایزی اینوست و طرح نوبانک ایزی اینوست دو جایگزین به مراتب بهتر از حساب پس انداز بانک هستند.در ایزی اینوست با فعال کردن برداشت سرمایه گذاری خودکار، به صورت ماهانه مبلغ مدنظر پس انداز از حساب بانکی شما برداشت و به ر احتی و بدون دخالت شما در ایزی اینوست سرمایه گذاری می شود. با سرمایه گذاری بلندمدت پس اندازها در طرج اختصاصی ایزی اینوست شاهد رشد بسیار زیاد پول های خرد خود خواهید و با سرمایه گذاری پس اتدازهای در طرح نوبانک ایزی اینوست به جای بانک میتوانید بدون هیچ ریسکی سود بیشتر از بانک دریافت کنید. از جمله دلایل دیگر برای برتری طرح نوبانک می توان به موارد زیر اشار کرد:

  • بازدهی بیستر نسبت به بانک با برداخت سود ماهیانه ۲۲.۵ الی ۲۲ درصد.
  • نوبانک سود روزشمار برداخت می‌کند برخلاف بانک که سبرده یکساله است.
  • امکان برداشت روزانه بدون جریمه برای شما فراهم است.
  • آنلاین بودن فرایند سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن.

برای سرمایه‌گذاری در طرح اختصاصی ایزی اینوست و طرح نوبانک لازم است مراحل زیر را بیش ببرید:

  • دانلود اپلیکیش ایزی اینوست از کافه بازار یا لینک مستقیم
  • اقدام به ثبت نام و پرکردن مشخصات
  • باسخ به سوالات آزمون ریسک سنجی برای سنجش سطح زیسک
  • انتخاب طرح سرمایه گذاری از میان طرح اختصاصی یا نوبانک
  • پورتفوی شما بر حسب ریسک و شرایط بازار تعیین شده و صفرتا صد سرمایه گذاری شما توسط اپلیکیشن ایزی اینوست انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *